lördag 31 mars 2012

Mitt "pysselrum"

Jag har under hela min scrapkarriär haft väldigt bra med utrymme. I Linköping hade vi ett stort kontor och jag hade två små matbord. När vi flyttade hit så fick jag också ett stort utrymme i halva kontoret i princip. Sedan föddes Märta och idéerna har varit många för hur vi ska lösa scrapsituationen när Märta ska få sitt eget rum. Det slutade med att jag skulle få hålla till i vårt sovrum.

Så en dag när vi var på IKEA jag å Anders så kläckte vi idén med att köpa en vanlig garderob. Vi finurlade en stund och sedan köpte vi en. Den är 100 cm bred. Ett utan hyllplanen är min skrivbordsyta. Två andra hyllplan kar vi kapat på mitten för att de inte ska bli så djupa. Det sista hyllplanet fick bli längst upp till albumen. Det hela fungerar väldigt bra. För att göra det så budget som möjligt så köpte vi inga dörrar utan bara två gardiner från IKEA. Den ena är spets och den andra bara vit för att det inte skulle synas igenom. Så när jag inte scrappar ställer jag in mappvagnen i skåpet och hänger för gardinen. Supersmidigt. Det ska dock bli några fler smarta lösningar, bl a ett vägguttag inne i garderober och några tavellister längs sidorna. Självklart hade det varit härligt med mer utrymme men det här räcker för mig och jag är riktigt nöjd över att kunna ha ett ställe att scrappa på så att jag kan lämna mina grejer framme.

5 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Snyggt!

Kristin sa...

tokfint och praktiskt! vill se det på riktigt! :) (kan bara se en nackdel; var ska jag sitta när jag kommer och pysslar? :)) kram!

Anonym sa...

Grymt smidigt!
Har också funderat på hur vi ska lösa det hela på ett smidigt sätt. Men den här idén snor jag gärna.

Måste bara fråga var du har köpt mappvagnen? Har funderat på något liknande...

Kram Lovisa Hägerlund

Kakans smått å gott sa...

Mappvagnen har mannen gjort. Förr hade IKEA mappvagnar men de utgick ut sortimentet och då gjorde Anders en till mig. Så mitt tips är väl att bygga en?

Ida sa...

Wow vilken smart idé! Kommer garanterat att sno idéen när det är dags för flytt :)