onsdag 11 april 2012

Påskhelgen

Va härligt det är att vara lite långledig ibland. Jag tog ledigt två dagar innan påsk så sammanlagt blev det nästan en vecka. På torsdagskvällen firade vi pappa som har fyllt år med att spela bilspel på race-room. Det var superkul å vi planerar att köra igen snart. Fredagen ägnades åt häng med hela familjen. Det var nästan lite julkänsla när alla var hemma hela dagen. Mycket fokus låg såklart på Märta så jag kände knappt att jag hann prata med mina systrar. På lördagen var vi först hemma och tog det lugnt och på kvällen åkte vi till några kompisar som fick barn för några månader sen. Söndagen och måndagen var vi hos Anders föräldrar och grejade. Anders med sin brors båt och jag försökte hinna scrappa lite medan Märta sov. Det blev faktiskt en del gjort den ena dagen.

Kameran var med i princip överallt men jag tog sällan upp den. Försökte fånga Märta på bild några gånger men det börjar bli svårt. Hon rör sig så fort. Springer mot kameran så den inte hinner fokusera och vips så är hon så nära att det inte går att fokusera alls. De flesta kort är därför suddiga och har dåliga vinklar eftersom jag bara försöker få med henne på bild. Hon har börjat med ett roligt trick som hennes pappa har lärt henne. Han frågar "Vart är pappas lilla älskling?". Då ler Märta med hela ansiktet och vinkar som om hon menade, här är jag. Några kort fick jag iaf:)

Inga kommentarer: