söndag 8 november 2009

Pysselmyrankort!

Hos mig har julkortsverkstan fortsatt. Här har jag använt en massa härliga pysselmyran-stämplar. Det första kortet har jag använt stämpeln "Nu är det JUL igen!". Sedan försökte jag mig på lite pyssel av hjärtan som jag gjorde på lågstadiet. Jag trodde att det skulle vara ganska enkelt eftersom jag gjorde dom på ja, lågstadiet. Men det var allt lite knivigt. Jag gjorde dessutom endast enkla hjärtan. Det gick dock lättare när jag kom på att jag kunde för-böja pappren lite så de inte var så hårda. För att få kortet lite glittrande och glimmande satte jag på halvpärlor och duttade lite glitterlim/sticklers här och var.
Här har jag använt den söta Mårten "- M&M: Mårten med pepparkaka". Dessutom var jag grymt sugen på att använda de nya Maja design pappren. Jag tycker att serien är helt underbar och längtade efter att få sätta saxen i dem. Men som vanligt (iaf för mig) så är det väldigt svårt att väl sätta saxen i dem.. för de är ju så fina. Till slut bestämde jag mig och klippte i så många jag kunde:) Jag har alltså använt pappren Julbak, vackra paket, karamellstrut och tradition. De kommer alla från serien Gammaldags Jul och finns att köpa i butiken. Ett stort plus är att de är dubbelsidiga vilket gör att man får massor olika motiv för pengarna.
Det här kortet är ett ganska enkelt kort. Jag har använt den underbara stämpeln "Gammaldags text (bakgrund)". Det här blev nog min favorit.
Kila gärna in till Pysselmyran och kolla in de fina stämplarna och pappren!
Ha de!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin!
Det är hög tid att jag lämnar ett avtryck på din roliga sida. Hoppas att allt är bra med dig, det verkar så, semesterkorten att döma!

Hälsa Anders och pyssla på, jag vill se MER!

Sara B

elsa sigrid maja stickan dena enestig sa...

min spellista med all dess älskvärda innehåll:
http://open.spotify.com/user/elsaenestig/playlist/5Z42hYTWqOywTm6h7uqusS