söndag 22 november 2009

Helg!!

Allså helger är ju så härliga! Göra saker i den takt de tar och bestämma från timme till timme vad man ska göra. Som igår, jag och Lina åkte fram på stan (som man säger här) och kollade i lite secondhand affärer och sen åkte vi på en auktion. Auktionen var igång när vi kom fram och orutinerat nog så hade vi knappt med några pengar. Tillsammans skrapade vi ihop typ 60 kr. Sedan satt vi i två timmat och väntade på att en stor låda med pussel skulle ropas upp så vi kunde köpa den till vår kompis som är grym på att pussla. Men när vi insåg att det var över en timma kvar tills den skulle ropas upp och vi var hungriga så cyklade vi hem istället. Man skulle kunna tycka att det var slöseri med tid men det va härligt. Bara sitta å lyssna på en akutionsutropare och skratta åt allt fult som finns att köpa och alla konstnärer som vi aldrig hört talas om. När vi kom hem gjorde vi supergod mat å sen kollade vi på Pretty Woman. Jag undrar hur många gånger jag har sett den filmen utan att tröttna. Men halvvägs in i filmen började dvd:n krångla så vi åkte till min svåger och hans familj. Det va oxå härligt. Lillan i familjen ville att jag skulle läsa för henne när hon skulle sova. Så jag läste Barbars räknebok. På varje sida fanns det nåt som man skulle räkna och hon kan verkligen räkna bra nu men när jag frågade henne om hon kunde räkna alla elefanter (20 st) utan att peka med fingrarna så var det svårare. Sedan spelade vi vuxna en utvecklad version av Settlers. Kul, även om Anders vann! Vi hann tom en omgång Ticket to ride.

Nu ska vi hem å äta lunch hos några kompisar. Livet är härligt!!

1 kommentar:

emster sa...

Just det, spelkväll med Anders var det ja. Han kan ju få tro att han skulle vunnit om jag varit med... Kram!