söndag 18 april 2010

En helg hemma!?

Den här helgen har jag bara varit hemma. Hur skönt som helst. Har massor som jag alltid vill hinna med annars som jag inte gjort nu heller. Konstigt faktiskt.. och nu när jag sitter i pysselrummet så gör jag inget för jag vet inte vad jag ska ta tag i först. Göra klart slutuppgiften i min bildbehandlingskurs, redigera bröllopsbilder så att jag kan framkalla dom, redigera rombilderna för att kunna göra fotobok, redigera bröllopsbilder, scrappa, göra färdigt mina tavlor, göra tavlor till några andra (hemligt än för säkerhets skull) eller varför inte tackkorten från vårt bröllop för 1,5 år sen. Istället skriver jag ett blogginlägg för det var oxå längesen.

Det är ju en hel del folk som byts ut på jobbet nu av olika anledningar. Bl a så går två stycken i pension och vi har firat av dem i onsdags. Det var hur kul som helst. Jag gillar att höra historier från förr, det har hänt en hel del inom mitt yrke sedan -80 talet. Pensionärerna kan berätta om en chef som var rädd för klienterna och gömde sig på sitt rum. Vid ett tillfälle kröp han ut på taket för att komma undan en journalist:) Fantastiskt!

Här är en video som min syrra lagt upp från konserten med Salem al Fakir i höstas. Hans bror spelar et bastubasolo som Salem skrivit. Så vacker låt. Äsch nu får jag det inte att funka, ni får kolla länken istället.

http://www.youtube.com/watch?v=GylXalUCQCs

1 kommentar:

Maria sa...

ÅHH!!!! Jag älskar Sami-låten. Det är mitt favoritmusikstycke ever, tror jag. Va bra att din syster ful-filmade (det var ju strängeligen förbjudet!) den. Hälsa henne att jag älskar henne.