måndag 25 juni 2012

MIdsommar

Midsommarafton firades hos vänner i Jönköping.Vänners som förut har bott här. Roligt att bara flytta umgänget till en ny stad. Paret vi var hos har nyligen flyttat in i ett nytt hus och de bor verkligen fint. Härligt hus med ett härligt läge. Märta som ju är inne i en otroligt aktiv fas fick punktmarkeras konstant. Första när hon hade lagt sig så kände jag och Anders att vi kunde börja umgås med de andra. Träffade mina föräldrar idag och vi pratade om hur aktiv hon är. De enda gångerna hon sitter still är när hon äter välling (tar ca 4 min),ibland när hon är nyvaken (ca 10 min) och när hon kollar på Nalle puh (ca 45 min). Då sa min pappa att jag bara var still när jag hade 39 graders feber som liten. Man får vad man förtjänar antar jag.

 Här är sällskapet.


 Nyaste tillskottet, ca 3 månader. En riktig glidare i sin halmhatt.
 Annelie försökte få Märta att engagera sig i att beklä midsommarstången. De tog med sig lite smörblommor och gick dit. Märta slängde blommorna på ringen och..
 .. sprang iväg till killarna istället. De hade ju massor med roliga bollar.

 Lite dans fick det såklart bli för Märtas skull. Hon kollade fundersamt på vad som hände runt om men förstod nog inte så mkt av vad som hände.


Midsommardagen var en slapp dag. Vi spelade ett spel när Märta sov, åkte till Biltema en sväng och sen hem. Men som Simon formulerade det "det bästa med idag är att det inte är söndag". Han menade alltså att vi var lediga ytterligare en dag. Idag har vi varit hemma och tagit det lugnt. Handlat, Anders har fixat med husvagnen (obs lånad) och så kom som sagt päronen på besök. Skönt!

1 kommentar:

Elin sa...

Haha! Så säger våra föräldrar också när vi beklagar oss över vår sjukt aktiva son =) Alltså att vi får vad vi förtjänar...och dom säger det så där lite nöjt också. hmm...men jag tänker att Charlie kommer ha nytta av det när han blir stor: Framåt och oblyg, det kommer bli något stort av honom!

Hoppas ni får en fantastisk sommar!

Kram