måndag 23 december 2013

Att klä julgranen

Iår var första gången som Märta var med och klädde granen. Det var roligt och hon gjorde väl som de flesta 2-åringar skulle göra. Hon satte alla fina grejer på samma ställe. Efter ett tag försökte hon dessutom sätta allt på samma gren. Jag försökte förklara att grenen inte klarar tyngden och att hon måste sprida ut kulorna. Men det ville hon inte höra talas om "dom måste hänga vid sina vänner". Märta leker just nu väldigt mkt rollekar, mamma, pappa och barn. Allt är mamma eller pappa. Filtar, gosedjur, smörgåsar, ja vad som helst. Som tur var fann jag mig och sa att alla kulorna har egna sängar som är olika grenar. Den förklaringen godtog hon och hängde dom sedan på olika grenar iaf.
 Edith har tack och lov inte varit så på julgranen utan faktiskt låtit den vara. Skönt för nu när hon kryper så hinner man inte alltid se vart hon tar vägen. För säkerhets skull har vi hängt allt en bit upp (iaf sen Märta lagt sig och jag omorganiserat).
 Såhär såg det ut. Jag och Märta hängde grejer, Anders låg på golvet och hindrade Edith från att åka in i granen med "bilen".

Inga kommentarer: