fredag 13 december 2013

Världens finaste lucior

Eller tärnor är de väl om man ska vara noga. Men fortfarande världens sötaste. Innan jag fick barn så var detta en sak jag verkligen såg fram emot, att få klä ut dem till lucior. Nu har jag två underbara döttrar att klä ut. Visst ser de härliga och fridfulla ut? Kan ju upplysa om att det inte var någon fridfull känsla över den här fotograferingen direkt. Märta var inte på humör och var troligen hungrig. Jag fick hela tiden försöka övertala henne att stanna kvar där hon skulle stå, titta in i kameran, inte gå för nära, inte dra i Ediths glitter (när hon för en gångs skull inte tänkte på att det satt där) eller göra något annat bus. En annan utmaning var att få Edith att sitta still och inte krypa iväg och låta bli att dra av glittret. Nästa utmaning var att försöka få till detta med båda barnen samtidigt. Jag var helt svettig efteråt och helt säker på att jag inte fått ett enda användbart foto. Men faktiskt så fanns det några guldkorn här och där. Sedan finns det ju ca 200 kort med underhållande foton på hur härlig deras interaktion var.



 Som här när Märta är extremt förnärmad över att Edith tog på henne.
 Eller när Edith tycker att det är lite tungt att ha en 15-kilos storasyster på sig.
 Eller när båda bestämmer sig för att dra.

Suck, det gäller att ta mååånga bilder.

1 kommentar:

lovisa.hagerlund sa...

Underbara bilder Karin!

Jag känner igen mig i det där med många tagna foton med barn (än så länge bara ett)... men till nästa jul vet jag lite vad som väntar =)