onsdag 16 juli 2008

Möhippad!

Så kom då den lite fruktade dagen då jag blev totalt överraskad. Hade inte anat någonting (förutom att det skulle ske, men inte när eller var eller hur). Åkte in till stan för att träffa min kusin och en kompis för att fira kusinen lite i efterskott. Hade stressat massor på fm för att hinna scrappa färdigt två tavlor till henne (Tack Sandra för att hjälpen med korten!). Jag träffade min kusin, vi satte oss ned och åt glass och då hör jag några som sjunger. Min första tanke var "vad är det för idioter som går och sjunger, det låter som mina kompisar". Så jag vände mig om och då sågjag en hel folkhord i svartvitt som kom emot mig, vände mig om och då kom det lika många på andra sidan. Plötsligt fann jag mig omringad av en massa härliga människor som jag känner. Det var alltså dags för möhippa. De tog på mig bandyutrustning med suspensoar och allt! Inte dåligt varmt! Sedan satte de mig i en balja som stod på en vagn. Därifrån skulle jag ta mig tvärs över torget till biblioteket genom att få andra att dra mig dit.

Först var det lite svårt att få nån att ställa upp men sen kom en vänlig norrman och drog mig. Efter ett tag började han springa och körde slalom med vagnen. Till saken hör att baljan inte satt fast på vagnen så jag höll mig i för allt jag var värd. Sedan såg jag- trottoarkanten! Att vagnen aldrig skulle klara den kanten stod fullständigt klart för mig, dock inte för norrmannen som bara ökade farten. Det slutade med att vagnen tvästannade vid kanten och jag och baljan fortsatte. Turligt nog hade jag ju skydd!

Till slut kom jag in på biblioteket där jag fick spela pippispelet. För var sak jag klarade fick jag även paket. När jag skulle ut ur biblioteket kom jag på att jag kunde rulla mig själv som en rullstol. Det gick ganska bra men det var inte så lätt att styra och minsta lutning gjorde det nästan omöjligt. Jag fick istället hjälp utav två killar i 5-7 års åldern att ta mig till Stadium. Där fick jag spela klarinett. Då kom en man fram och la en femma vid mina fötter och önskade att jag skulle spela tersövningen på föregåebde sida. Då det var en duett bad jag honom sjunga andrastämman, vilket han gjorde! Trevlig typ!

Sen tog jag mig till Hemköp där jag skulle få folk att skriva på en protestlista, "sluta sälj likdelar på hemköp". Jag fick snabbt ihop 10 namn varav ett av en anställd. Sen bar det av till parken i baljan. Där fick jag lära ut en klpplek, bordssång och tälja en smörkniv. Jag som aldrig täljt en enda smörkniv. Jag försökte få den att likna ett ben, gick ganska bra ändå:) Sedan åt vi lite mackor.

Därefter bar det vidare till Äventyrsgården, ett ställe där man ska leka och göra samarbetsövningar i olika lag. Det va jättekul, mitt lag kom tvåa! Det svåraste var nog att jag var tvungen att välja lag, när jag hade (nästan) alla mina vänner där! När vi hade klarat labyrinter, ta oss fram med ett A, skjuta prick och spela krokettbowling åkte vi till Skogshyddan. Där hade de gjort iordning jättefint när jag kom, det låg filtar och täcken på golvet och det stod några bänkar som ringade in platsen. Överallt stod det tända ljus och när jag steg in sjung alla kompisar varsin låt så högt de kunde, mkt stämningsfullt:) Sedan fick jag öppna alla min paket som innehöll scraprejer eller godis! Så nu ska jag tydligen hinna scrappa ett helt möhippealbum innan bröllopet, det är en sida om dagen! Alla tjejerna skrev en hälsning i albumet och sedan åt vi grillat. Därefter kom en kompis pappa in och sjöng lite med oss och sen fick jag berätta om hur vi blev ihop, förlovningen och sånt. Folk började droppa av och till slut var det bara mina systrar, en kompis och min kusin kvar som började fuldansa ordentligt, superkul!

Vill passa på att tacka alla härliga vänner och släkt som gjorde denna roliga möhippa, den var verkligen över mina förväntningar! Kul att så många kunde vara med (vi var ca 25 stycken tror jag) och göra dagen så härlig! Puss på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad det låter härligt!

Det hade jag velat se =)

Snart är det dags, ser med spänning fram emot att få se bröllops- (och möhippe) bilder !

Kram Marit

Anonym sa...

KUL att du tyckte om möhippan!! =) vi tycker om dig vettu! Kram