lördag 5 juli 2008

Sommaren går fort

Fortsätter på temat de senaste blogginläggen. Sommaren går superfort! Förra veckan var jag å sambon och seglade på västkusten med mina föräldrar och den här veckan har vi varit ute med våran båt ett par dagar. Varit på Liseberg. Det har varit kalas. Bröllopsfix. Träffat kompisar. Det har varit fullt upp hela tiden. Har knappt hunnit kolla min mail. Men det har varit underbart. Precis som jag vill ha det, mycket härliga människor runt omkring och mycket att göra. Nu skulle det dock va skönt att bara ha ett par dagar hemma men det hinner vi inte med. På måndag åker vi till Hönö för missionkyrkans konferens där.

Har ni kollat in senaste numret av Scrapbooking m.m.? Jag har blivit publicerad med en LO i den tidningen. Jag har gjort deras skiss, den va jättekul och jag är så stolt och glad över att de vill publicera den!

Vill bara berätta om en liten incident oxå. När vi åkte hem från västkusten så åkte vi buss och tåg. När vi kom in på sista tåget var det supertrångt och vi hade massor packning. Min sambo började då slänga upp några väskor på hyllan över sätena och jag försökte kolla efter några lediga platser. Då tittar en kvinna upp på mig och frågar om jag vill sitta bredvid henne. Jag tackar natuligtvis och placerade min lillasyster där medan jag hjälpte till med väskorna. Då tittar ytterliggare en kvinna några två säten bort upp och frågar om jag vill sitta där. Jag blev riktigt förvånad. Vanligtvis brukar ju de flesta (jag själv inkluderad) titta bort för att undvika att nån sätter sig bredvid. Vilka trevliga kvinnor det finns!

Återkommer om en vecka med lite kort på alla äventyr jag varit ute på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till publiceringen!!
Visst är det en särskild känsla att få se sitt eget alster i tryck.
Din LO är så härlig, snyggt med det egna mönstrade som tillägg till skissen!
Jag har en LO med i samma nr - en scraplift.
Önskar dig en fortsatt skön sommar!
kram! stina

Anonym sa...

Grattis till Smm.
SÅg genast att det var du som kommit med =)

Har en award till dig i min blogg så kika in!

Hoppas vi ses snart igen, måste ordna en träff snart.

Kram Marit