söndag 5 juli 2009

Senaste korten

Hej!
Jag insåg att jag hade en massa kort som jag inte har visat upp på bloggen. Det första är ett kort som jag gjort till min kollega som fyllde år. Blev riktigt nöjd! Det här kortet var till en kompis som firade sin födelsedag på midsommarafton.
Min mamma kan ibland be att få några kort att ge bort och detta var ett av dem. Dessvärre hinner jag inte göra kort i den takt hon eller svärmor gör av med dem.
Här är ytterliggare ett födelsedagskort. Den här gången till min söta kusin.
Här är det sista födelsedagskortet. Till en kompis som delade kalas på midsommarafton.
Jag har insett att det är så skönt att han helg. Igår var vi hemma å fixade med huset. Eller jag fixade och fixade vi dränerade.. Ett ganska jobbigt jobb men mer om det kommer i bildform en annan dag. Jag hann även ta mig en tur till stan och hitta ett par jeans för 200 kr som förut kostat 1000 kr!!! Jag var såå nöjd. När jag lämnade fram dem till kassörskan och hon slog in dem så utbrast hon spontant att "det här va ju ett bra pris". Jag kunde inte annat än att hålla med.
Sedan mötte jag upp med min syster som jag inte träffat på länge och så gick vi till vår farmor för att kolla till henne. Hon har problem med sitt ben. Det värker och hon har svårt att lyfta det. Så vi sprang lite ärenden till henne och sen åt vi ihop. Mysigt! Farmor fyller 90 år till hösten så det känns viktigt att försöka ta vara på den tiden hon har kvar. Hon kanske lever 10 år till men man vet ju aldrig. Men hon är en riktigt stålkvinna! Sedan farfar dog när pappa var 17 år har hon ensam tagit hand om 5 barn. Sedan har hon med stor kraft tagit sig an alla 21 barnbarn. Och 11 barnbarnsbarn! Hon bor fortfarande ensam i sin lägenhet. När hon var hos tandläkaren sist så sa dem att de inte kommer att kalla henne dit mer. Hon är helt enkelt för gammal. Hon kunde visserligen då komma dit men då måste hon ringa själv. Antar att tanter över 90 inte behöver sina tänder mer..
Kram på er!

3 kommentarer:

Maria sa...

Å, det är så roligt att läsa när du skriver! mera mera!!
hönö nånting? jag ska dit på måndag... vore kul att ses... puss på dig!

Made by Ina sa...

Ditt bruna tack-kort är bara helt fantastiskt!! Kul och läsa om hur du har det...take care precious!!

Björken sa...

Snygga kort! Ha en skön sommar!
Catrine