onsdag 30 december 2009

Nytt objektiv!

Nu har jag äntligen lyckats beställa ett nytt objektiv och dessutom fått hem det. Jag har köpt ett sånt här. Så nu ska här fotas. Började fota granen lite för att prova, det är grymt vad skarpa bilderna blir i så lite ljus. Kuligt! Hycinterna hänger inte i granen men jag fotade dom ändå!


Jag känner mig lite seg idag.. va uppe till typ fyra inatt. Jag och två kompisar spelade ett ordförklaringsspel hela natten. Det va såå roligt, va mkt dumt man säger när man börjar bli trött och försöker tänka snabbt. Bland annat så förklarade Lina "ett ställe där djävulen kommer ifrån" och fantastiskt nog förstod jag att hon menade vampyrer egentligen och kunde svara rätt. Ett annat bra exempel var när jag förklarade "en stor gorilla" och Lina säger KingKong. Då upptäckte jag att det stod "Hong Kong" på lappen och sa "fast jag menar staden" och Lina gissade rätt.

Annars så går dagarna fort, jag älskar att va ledig. Igår åt vi fondue och jag å min kära kusin tog en lång sväng på stan. Jag fyndade en T-shirt som ser ut som ett gammalt örngott som vi har haft, en mössa, en grå tröja som jag tittat på innan och en fin tunika som kommer passa till sommaren. Vi hade en härlig dag ihop! Vi har träffat mkt folk hela dagarna nästan. Nu är snart ledigheten över och jag är så veckovill att jag är rädd att jag ska missa första dagen på jobbet igen. Vore så pinsamt om de ringde och undrade varför jag inte dykt upp än..

Det var allt för nu! Hoppas att ni har de bra! Kramar!

Inga kommentarer: