söndag 3 januari 2010

Gott nytt år!

Har ni några nyårslöften? Det har iaf inte jag.. har aldrig riktigt förstått vitsen av att lova nåt man aldrig håller och därmed skapa sig ett misslyckande!? Fast riktigt så illa är det kanske inte. Jag tycker att jag lovar mig själv saker hela året som jag bryter eftersom löftena är helt utopiska. Jag brukar ofta lova mig själv att bli en bättre människa vilket gör att jag får jobba på att lära mig att förlåta mig själv istället. Det är nog nyttigt det oxå.

Nyår iår bestod i att va hemma hos en kompis. Vi va ett gäng på ca 22 personer. Vid tolvslaget åkte vi inte till stan som vanligt för att kolla på fyrverkerierna. Försökte fota lite men det va inte så lätt. Här är iaf några kort:
Sen åkte vi tillbaka till kompisen för att fortsätta festen. Vi sov sedan över där och fortsatte at ha trevligt dagen efter. Det är så härligt att vakna med en massa människor man gillar och äta frukost ihop. Det är nästan det bästa på nyår. Här är några härliga människor från festen:
Efter frukosten åkte vi till en annan kompis sommarstuga för att bada tunna. Eftersom det tar ett par timmar att värma upp badkaret så gäller det att börja i tid. Som vanligt var vi lite för ivriga och hoppade i när det var några grader för kallt. Det gick att sitta i även om det var lite kallt. Iaf var det bättre än att gå upp. För att ni ska förstå varför man hellre sitter kvar i ett kallt badkar än gå upp så bör vi veta att det var va 10 minusgrader ute. Det snöade. Och när man har lagt handduken på bryggan en stund och det snöat på den så fryser handduken och blir väldigt kall att sätta på sig. Detsamma gäller skorna som man har tagit av sig. Fortfarande är det ändå bättre att ta på sig skorna än att gå i decemeterdjup snö barfota 30 meter upp till huset. När man väl kommit upp till huset har man hunnit bli ganska kall och är inte så sugen på att gå ned igen. Efter nån timma var det varmt och skönt i karet och vi började prata gamla kärlekar.
Vid halv tre åkte vi hem och då var jag ganska mör efter många timmars socialt umgänge. Dagen efter var det dags för bröllop men det kommer mer om det sen.. Ha de!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka fina bilder du tog. Ska se om jag kan lägga ut någon bild från tolvslaget. Tog inte mycket andra bilder.
I alla fall, på tal om nyårslöfte hörde jag att en god vän har lovat att inte börja röka i år heller. Hans filosofi är att lova saker man kan hålla.
Tror att jag missade en hel del på nyårsdagen. Men jag får trösta mig med att jag inte höll er vakna av min hosta och mitt snarkande. =)

Ond sa...

Jisses va fina bilder det blev :P Ses på muggsnacket hörru! Puss og klem