söndag 31 juli 2011

Möhippa

På väg hem från segelturen stannade jag till i Jönköping för en möhippa för en härlig tjej. Eftersom hon är sjuksköterska så var ju dräkten given. Två av hennes kära vänner gick in till en sexshop i staden och hittade denna fina outfit. För brudens skull så lägger jag inte upp en bild av hela henne:) Vi andra var patienter. Vi kidnappade henne på jobbet dit hon, passande nog, hade blivit inringd. Jag var patient och de andra gömde sig bakom vikväggar och i garderober när hon kom till jobbet. Hon kom i till "Lena" som sov i sin säng och började försiktigt prata med henne för att väcka henne. När "Lena" hade vaknat så satte hon sig upp i sängen och skrek "möhippa". Då hoppade de andra fram och skrek detsamma. Efter några sekunders fördröjning i reaktion så förstod hon äntligen vad som hände.
Det blev en härlig dag med Boda-Borg, uppdrag på stan (bl a gipsa en killes arm), tapas på en härlig restaurang och myskväll hemma hos en av tjejerna. En av de roligaste sakerna med möhippor tycker jag är att man lär känna lite fler av de bjudna gästerna redan innan bröllopet vilket gör bröllopet roligare. Såklart har ju dessutom mina braiga kompisar så trevliga vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Bra bild! Kan inte riktigt släppa att jag blev så lurad, så bra gjort av er. =)

/bruden