måndag 19 september 2011

Förra veckan

Förra veckan fick Märta prova att gunga för första gången. Hon satt i gungan och tittade sig omkring. Inte direkt jätteimponerad. Då var det mysigare att sitta i mammas knä i gungan för "äldre barn". Lägg märke till henne fötter på fotot.Märta sitter ju väldigt bra nuförtiden som jag redan har berättat en massa gånger. Men det händer att hon ramlar och så hittar man henne liggandes i leksakslådan. Det gör att man inte riktigt vill lämna henne när man ska laga mat eller dylikt. Då kom jag plötsligt på det! Jag hämtade badbaljan och satte i henne där tillsammans med alla hennes leksaker. Hon lekte för sig själv superlänge och var såå nöjd. Leksakerna försvann inte och hon ramlade inte. Hon fick sitta en stund på altanen i höstsolen och leka.
Även om hon nu är bra på att sitta så har hon inte riktigt förstått det där med att rulla runt. Hon har ju gjort det flera gånger men verkar inte förstå alls varför man ska göra det. Dessutom så misstycker hon starkt när man lägger henne på mage. Men det gör hennes elaka mamma ändå för att hon ska få träna. Kanske trillar poletten ned snart. Eller oxå kommer hon utveckla krypandet via sittande ställning.
I fredags umgicks vi med Anders bror med familj. De visade ett spel för oss som har andoridmobiler, wordfued. Det är alfapet på mobilen. Och man spelar mot andra människor inte mot en dator. Superkul och beroendeframkallande..

2 kommentarer:

Maria sa...

det känns som att jag borde säga nåt om din söta unge, men det har jag ju redan gjort, så jag går över till det som berör mig lite mer:
jag spelar också wordfeud. vi borde spela mot varandra! jag heter mitt namn utan punkt eller så. sök upp mig!

Sandra (Sasha) sa...

Kul att ni verkligen fastnade för wordfeud!