måndag 28 november 2011

Adventsfint!



Det är så roligt att adventspynta tycker jag. Även om jag och Anders ibland har lite olika åsikter om hur många tomtar som får komma fram.. Jag hävdar inga tomtar men Anders vill gärna plocka fram sina möss i tomtedräkt i porslin, som man kan sätta ett värmeljus i. Än så länge vinner jag. En annan släktklenod som Anders vill hänga upp är en speciell adventsstjärna. Tyvärr ser jag inte det vackra i stjärnan och som tur är så har Anders och hans bror den vartannat år och det är deras jul iår:) Anders skickade ett sms till sin bror och skrev att "Karin hävdar det bestämdaste att det är er tur iår". Inte så långt ifrån sanningen. Här är mossa som jag plockade när vi var på sjön i september.
Även Märta fick bli adventsfin i sin nya klänning.

Det kändes lite konstigt att adventspynta iår för det kom så plötsligt. Jag har inte alls längtat som jag brukar. Vanligtvis så börjar jag lyssna på julmusik i okrober men det har inte känts aktuellt alls den här gången. Men nu börjar jag nog förstå att det är dags snart.

Inga kommentarer: