onsdag 10 september 2008

Scraputmaningen!

Har ni varit inne på Scraputmaningen på länge? Om inte så är det dags att kila dit för nu har vi en nystartstävling för att fira de nya förändringarna som har skett det senaste.

Här två bilder från det senaste stickmyset förra veckan. De blå garnen ska bli en mössa till mig. Blev inspirerad av Tanjas mössa och tänkte sticka en likadan. Jag har inte kommit så långt än men har redan trasslat till det flera gånger och fått hjälp med att reda ut det. Om ni inte har förstått det innan så har jag ingen koll på stickning utan förlitar mig blint på snälla vänner:O)




Nu ska jag nog scrappa lite! Det känns som om det var ett tag sen jag satt alldeles själv och scrappade och är lite rädd att jag glömt hur man gör..

Mors!

3 kommentarer:

Meri(txell) sa...

Hej och tack för din fina kommentar på min blogg!! Hoppas helgen gick bra, jag hade gärna åkt men tågbiljetterna var sååå dyra... var där i våras och det var så roligt! Hoppas vi ses nästa gång där, det vore så kul att träffa dig på riktigt!
Och jag måste bara säga hur otrolig vacker du är!! Vilka bilder på bröllopsdagen... du är ju en riktigt prinsessa!! Kram, Meri

Jag... sa...

Hej!

Tack för din kommentra :-)

Jag brukar blanda ut lite akrylfärg med lite vatten och sedan bara splatta på med penseln :-)

Trevlig vecka!

tanja sa...

Hej!
Jag gjorde bara ökningar på nio varv, dvs till jag hade 84 maskor på stickorna.