tisdag 17 februari 2009

Utflykt

I söndags gjorde jag och några vänner en utflykt till hindens rev. Det är en smal remsa land som går rakt ut i vänern vilket innebär att man ser sjön åt båda håll samtidigt. Det var helt underbart, sol, snö och is. Vilket häftigt land vi lever i! Som synes var det is på vänern men den va inte särskilt tjock som en kompis fick erfara när han satte foten på fel ställe. Han kunde hälla ut vatten ur skon efteråt. Då kom de gamla scouttricken fram och snart hade han en torr lånad socka med en plastpåse runt i skon. Vi gick ganska länge och när vi kom ut till återvändsgränden (där land tog slut) stannade vi och grillade korv och fikade. Det va så skönt att bara vara ute en hel dag och vara i naturen. Jag tog massor med kort som jag verkligen gillar. Så här kommer en hel radda med kort, hoppas ni oxå kan se skönheten i detta landskap genom mina bilder.







Ha det gött!

5 kommentarer:

Björken sa...

Men vilka fina kort, kul att åka till de ställena man oftast besöker på sommaren även på vintern. Det är ju vackert på olika sätt.

Anonym sa...

Jag längtar hem!

Made by Ina sa...

Vilken fotograf du är!!

Anonym sa...

Jag längtar också hem!! När jag ser vad ni hittar på... :)

Sebbes Fruga sa...

Å så vackert! Håller med emster, man längtar hem. Har dock aldrig varit på Hindens rev vintertid.