torsdag 11 februari 2010

Kallt!

Idag var det kallt igen och jag hade dubbla kläder i alla lager tror jag. Två mössor, två byxor, två vantar (eller fyra då) två linnen och två sockar. Superkallt med andra ord! Däremot är det så härligt att det har börjat ljusna på morgonen. När jag kommer fram till bussen så är det nästan ljust. Så härligt! Det är konstigt det där egentligen; varje år så blir man förvånad och positivt överraskad över hur ljust det blir. Och varje höst inser man hur fort det blir mörkt på kvällarna. Man kan ju tycka att man efter 26 år borde ha lärt sig att det är så det går till varje år men icke. Man lär av sina erfareheter sägs det ju men tydligen inte. Kanske är det ändå bra att man har så gott minne för då kan man ju glädjas desto mer när ljuset kommer.

Nu ska jag jobba och vara riktigt effektiv. Håller på att jobba ikapp allt som har legat alldeles för länge och nästa vecka måste jag vara klar. Håll tummarna för mig!

Morsning!

Inga kommentarer: