lördag 22 maj 2010

Att flytta jord

Det är en sysselsättning som kanske inte alla gör för hand varje dag. Inte vi heller.. men vi har allt flyttat den här högen med jord ett par gånger. Häromveckan flyttade vi 9 kubik jord. Jag har ganska dålig uppfattning om hur mkt det är så jag laddar upp ett foto av hela kontainern så kanske ni förstår på ett ungefär (ifall ni oxå har dålig koll på det måttet). På slutet fick vi lägga en stege med brädor på för at få i den sista jorden och så sprang Anders uppför den lilla bron och putte upp skottkärran den sista biten. Mkt underhållande. Sedan fick vi gräva tillbaka lite jord för att lägga tillbaka. Vi hade nämligen lite för lite matjord och fick ta från ett ställe i trädgården vilket resulterade i att det var för lite jord där. Låter kanske rörigt och det var det. Så här ser det ut nu. Anders har byggt muren av den kinnekullesten som låg på vår uppfart förut. I området innanför murarna ska vi har grönsaksland och förhoppningsvis ett förråd i framtiden. Nu ska vi försöka hitta några fler pallkragar att odla i, nån som har nåt tips? Vi ska oxå så gräs men det får bli när vi har klampat klart därinne med allt annat. Jag är faktiskt förvånad över hur härligt jag tycker att det är med trädgård. Det är ett arbete där man ser snabba resultat och det är roligt.Det här är en riktig vardagslyx, sparris. Jag har inte varit så förtjust i det förut men sen jag åt våra egna så är jag fast. Det är ju såå gott med sparris.
Det var allt från vår trädgård idag! Idag ska vi åka och köpa spelet puerto rico. Ett spel som var superskoj som vi spelade hos några vänner för två veckor sen typ.
Ses!

Inga kommentarer: