tisdag 22 mars 2011

Märta 3 veckor

Veckorna går fort och det här är sista veckan innan Anders börjar jobba heltid igen. Det känns lite läskigt, vad ska vi göra hela dagarna jag och Märta? Men det har verkligen hänt saker på bara de här veckorna. Nu fokuserar hon blicken jättebra och letar med ögonen om hon hör något ljud. Hon är tjockare, gick upp ytterliggare 350 gram den senaste veckan. Det är ungefär 10% av hela hennes vikt vilket betyder att det är en hel del. Hon har växt till 54.5 cm lång och kan nu har storlek 56 på vissa kläder, även om 50 fortfarande passar. Eftersom vi har köpt mest i 56 så är det kul att äntligen få använda de kläderna. Hon låter en hel del. Inget gulligt joller än utan snarare så stånkar och låter som en liten gris.

De här korten är från förra veckan, så hon ser större ut nu.. men det va så söta att jag visar dem ändå.
Jag ammar två gånger varje natt och sedan ligger jag vaken ytterliggare stunder när hon håller på att somna. Då låter hon på sitt sätt och jag tittar på henne för att se om hon vill ha sin napp (som hon desutom konstant lyckas tappa), då brukar hon oftast bli tyst och blunda. Sedan efter några minuter när man lagom börjat somna så låter hon igen och jag skyndar mig nära för att se om hon vill ha sin napp varpå hon tystnar och somnar. Så jag sover mindre än annars men vi kan ju ta sovmorgon varje morgon så det gör inte så mkt.
Märta verkar gilla att bada även om hon inte gillar att tas upp ur badet. Det blir ju så kallt på den stackars lilla kroppen. Vi brukar ha badbaljan på köksbänken ut mot gatan så hon har än så länge inget privatliv när hon badar men hon verkar inte störas av det:)

Det var senaste nytt från oss!

1 kommentar:

Emsters Alster sa...

Underbara bilder! Speciellt den nedersta är ju bara fantastisk!