fredag 17 juni 2011

Barnvälsignelse

Förra söndagen så barnvälsignades Märta i kyrkan. Man kan väl säga att det är frikyrkans variant av barndop. Inom frikyrkan så finns det vissa av åsikten att man vill att personen själv ska få välja om han/hon vill döpa sig (däribland jag och Anders) och därför så tar man istället fram barnet och välsignar det inför församlingen. Eftersom jag själv stog framme i kyrkan så har jag inget kort från det tillfället men här är några bilder på kalaset efter. Vi bjöd hem närmsta familjen (dvs ca 30 personer). Som tur var sken solen och vi kunde använda altanen.Här är Märta på sin välsignelses dag:)Efteråt så åkte vi hem till mamma och pappa. Där blev det mys med moster och mormor.
Märta lyckades oxå vända sig från mage till rygg några gånger på raken då. Hon har inte gjort det sen dess heller. Själva vändandet var dock inte så medvetet. Hon låg på magen trillade åt siden och lyckades sen sparka med benen så hon hamnade på rygg. Men även om hon inte försökte vända sig så blev jag imponerad.

Den senaste veckan har hon även börjat "prata" allt mer. Även när hon ligger själv så ligger och och gör olika ljud. Igår så lät hon såå jobbigt. Tänk dig att någon säger "vill du höra världens mest irriterande ljud?". Typ så lät det. Och det höll i sig. Till slut tänkte jag filma det med mobilen men då gav hon upp.

Inga kommentarer: