fredag 26 augusti 2011

En riktig morsa

Igår kände jag mig som en riktig morsa. Ni vet en såndär med håret på ända som inte verkar ha kollat sig i spegeln på hela dagen. För precis så var det. Märtas sovrutin är just nu att jag lägger henne i sängen och sedan lägger mig bredvid. Ansiktet ska vara nära och helst en arm runt henne. Sen ligger hon och sparkar med benen, drar mig i håret och river mig i ansiktet tills hon somnar. Inte av elakhet såklart utan hon bara känner och undersöker mig. Kanske vill hon även försäkra sig om att jag ligger kvar. I vilket fall så bidrar det till att frisyren (iaf om det fanns någon sådan) är puts väck. Jag bestämde mig iaf på em att jag skulle ta mig en tur till second hand butiken för att komma ut en stund från huset. Några timmar efter att jag kommit hem upptäckte jag att jag inte hade klätt på mig ordentligt på morgonen. Jag hade tagit på mig två linnen som satt ihop eftersom jag hade haft dem dagen innan och dragit på mig dem. Men tydligen så hade jag bara fått i 3 av 4 ärmar. Den sista hängde i armhålan utan att jag hade märkt något på hela dan.. Suck, förmodligen var det ingen som undgick detta.

Men konstigt nog så har jag gjort en värre grej. Den gången är mitt enda försvar att jag hade haft feber samma dag men jag förstår ändå inte riktigt hur det kunde gå till. När jag kom hem från handling på Ica så upptäckte jag att jag hade två olika sorters stövlar på mig. En brun och en svart. En ganska hög och en låg. Jag märkte det när jag skulle ta av mig dem!

2 kommentarer:

BETSY sa...

Å, så fantastiskt roligt! Skrattade du inte ihjäl dig när du upptäckte det?? Du har helt klart gjort min fredagkväll :D

Anonym sa...

Å du gjorde absolut min lördakväll/söndamorgon.
Skratta så ja grät!
Känns som nåt din svärfar kunnat gjort :)
/Sara (anders kusse)...