tisdag 29 januari 2013

Fika på rummet

Jag är ju hemma en dag i veckan med Märta sen i höstas. Det är verkligen värdefull tid men ibland är det svårt att komma på nåt roligt att göra. Det krävs ju visserligen inte så mkt men även det lilla är svårt att komma på. I helgen var Anders iväg å åkte skidor så jag å Märta var ensamma nästan hela dagen. Så vi fikade på Märtas rum. Hon tyckte det var supermysigt. Först satt vi på golvet, sen skulle vi flytta oss till hennes fårfäll och till sist skulle vi sitta i hennes säng. Tänk om man kunde komma på såna bra idéer lite oftare. Nån som har nåt bra tips på såna här enkla men roliga saker?
 Försökte ta lite kort på henne oxå men det var nästan omöjligt. Hon sitter ju inte still en sekund och tittar bara bort och springer iväg. Suck, jag vill ju ha fina bilder på henne även nu när hon blir äldre..


2 kommentarer:

din lilla lilla syster sa...

alla norska barn får mig att sakna märta asmö. du får gärna maila lite goa klipp, så som du gör till eva och christina. fast min mobil är inte riktigt lika cool, så kan inte ta emot mms och sånt.

Anonym sa...

När jag var liten fick vi barn äta kvällsmat UNDER köksbordet, det tyckte vi var roligt, så förbjudet liksom (och smart av föräldrarna, det är ju ändå där smulorna hamnar) /VeronicaW