torsdag 14 februari 2013

Sjukstugan fortsätter

Märta är återigen sjuk. Feber och hosta. Den största skillnaden mot de föregående gångerna är att den här gången har även jag varit/är sjuk och ingen har behövt vabba för Anders har ju sportlov. Det började med att jag fick ont i halsen och fick feber i tisdags. Va nära att åka till jobbet men insåg på morgonen att det nog inte var en så bra idé. Var rätt glad någon timma senare när jag knappt orkade ta mig ur soffan. Idag är jag feberfri men har knappt nån röst utan kraxar bara och det känns som att jag har bomull runt hjärnan för jag är inte sådär superskarp direkt. Märtas feber började i tisdags em. Hon var pigg och glad och enda skälet till att jag tyckte att vi skulle ta tempen på henne var för att hon hostade på samma sätt som jag gjorde. Självklart hade hon 38-graders feber och alltså mer än mig men märktes inte alls så mkt. Barn är ju konstiga på det sättet, hög feber men det märks inte. Idag har febern stigit rejält och imorse hade hon 40-graders feber. Med ipren så gick det ned till 39.. Så idag har hon sovit mkt och bara ätit lite glass och druckit saft. Hon har helst sovit i soffan eller i mammas säng. Det har hon såklart fått göra.

På förskolan har de nog börjat träna på att räkna för det gör Märta nuförtiden och vi hänger på så gott det går. När Anders tog tempen så meddelade han efteråt "38.4". Märta tillade direkt "5". Hon hade alltså förstått att Anders pratade om siffror även om hon kanske inte hajade så mkt mer av sammanhanget.
Här ligger hon med "mammavovven" och "katten" i soffan och sover.

1 kommentar: