söndag 24 februari 2013

Vasaloppet

Japp, idag åker min hurtiga man Vasaloppet, eller öppet spår heter det väl egentligen.. Simon och John är med honom och har skickat lite info längs vägen. Det verkar gå bra än så länge.
 Jag och Märta har tagit det extremt lugnt på fm. Jag hade en tanke om att vi skulle gå ut en sväng men tiden bara försvann och nu var det läggdags. Men vi hinner nog gå och handla när hon vaknar innan kompisarna Rebecka och Maggan kommer. Märta pratar ju nu förfullt och varje dag säger hon ord och meningar som vi försöker tyda. Häromdagen sa hon "thittilupp", jag tyckte att jag borde känna igen det men kom inte på vad det var, nån som vågar sig på en gissning? Ett annat ord som hon sa var "ilahoppa". Det förstod jag vad det var och förvarnade Anders så att han skulle förstå om hon ville ha det när dom var hemma. En ledtråd kan vara att hon ofta säger slutet på ordet. Hon säger även mammaKarin till mig ofta. Det är så sött. Hon har även en liten plastdocka som heter mammaKarin så ibland är det svårt att veta vem av oss hon menar.

1 kommentar:

Sandra (Sasha) sa...

Pippi Långstrump kanske?