fredag 19 december 2008

Julstress?

Jag tycker att det är lite facinerande med julstress. Jag absolut förstå det, speciellt om man har barn och sånt men ändå. Iår har jag gjort två juliga saker, tittat på när andra bakat pepparkakor och gjort lite egna julkort. Allt annat juligt har jag fått vänta med och därmed släppt totalt. Istället har jag packat, renoverat och städat för flytten. Och det har funkat alldeles utmärkt! Jag har ändå haft så goa julkänslor och bara längtat till jul fast jag knappt gjort en enda förberedelse. Det känns skönt att det har varit så, dessutom kommer det här bli en annorlunda jul. Jag ska vara halva julafton hos Anders familj och inte vara hemma hos min familj, tydligen börjar vi bli så vuxna och gifta att man bör fira med sin partner.. nä, det där lät bittert, jag menade bara att en era i ens liv är över och det är lite konstigt. Dessutom så kommer det här vara första julen när jag inte bor hemma (har ju alltid bott hemma på loven innan) men nu kommer vi vakna och lägga oss i vårt eget hus. Plötsligt måste vi skapa egna traditioner, spännnande! Här är lite bilder från adventsfikat med stickmysgruppen (Vilken härlig titel på en förmiddagsträff va!?):
En i gruppen tog med sig en pepparkaksdeg så helt spontant bakade vi pepparkakor, tror aldrig att jag har gjort det spontant tidigare. Eller jag fotade ju bara medan de andra bakade.


Nä, nu ska jag skura golvet, torka av alla dörrposter och äntligen skicka iväg lite julkort!

1 kommentar:

Made by Ina sa...

Härliga bilder från en underbar förmiddag.