torsdag 1 januari 2009

Gott nytt år!!

Nu var det ett tag sen jag skrev något inlägg men det har inte varit så lätt att göra.. Vi har nämligen inget internet i vårt lilla hus. Vår internetlevereantör lovade att det skulle finnas från 1 jan när vi ringde i oktober men som vanligt har vi blivit lurade. Istället så kommer internet 2-6 veckor efter flyttdatum ( sen att vi har haft huset sen i oktober och uttryckligen bad om att det skulle funka från 1 jan är ju en annan sak). Sen att ångerveckorna började gälla i oktober och inte från 1 jan är oxå en annan sak. Vi tycker det är lite konsigt att man inte kan ångra sig förrän man testat på tjänsten.. Men, men, så är läget så inläggen kommer bli lite sparsamma ett tag.

Julen och nyår har varit såå bra. Jag älskar att vara ledig, träffa familjen och alla hemkomna och hemmavarande vänner. Att flytta tillbaka hit och starta ett nytt liv här känns bara bättre och bättre. Det kommer bli så bra och vi har redan funderat ut olika traditioner vi ska starta, bland annat ska vi hänga massor hos varann och våldsgästa mkt. Det är så kul för väldigt många av våra kompisar bor i samma stadsdel och nästan i samma kvarter så vi kan smita över till varandra superlätt!

Och en annan rolig sak. Jag har fått jobb! Fast jag tackade nej till det.. Jobbet låg 10 mil långt bort och det var oregelbundna arbetstider vilket jag helst inte vill ha. Dessutom var min man lite gulligt orolig över att jag skulle åka så långt varje dag och på en ganska olycksdrabbad vägsträcka. Vi var båda förvånade över hans oro och jag tyckte det var rätt rart. Men hur kom det sig då att jag tackade nej till ett jobb utan att ha något annat, tokigt!? Jo men jag har faktiskt en intervju i februari där det visade sig att vi var två sökande på två tjänster. Detta visste jag inte innan jul utan trodde att vi va två sökande på ett jobb. Så jag hoppas innerligt att jag får något av de två jobben annars kommer det bli ledsamt här hemma..

Detta var en liten uppdatering från mitt liv! Ses snart igen hoppas jag!

Inga kommentarer: