lördag 10 januari 2009

Härliga vinter

Vi besökte Sofia/Pysselmyran häromsistens och då fick jag med mig en massa underbara stämplar hem! Bland annat en med den här underbara musen som åker skridskor. Dagen efter vi va hos Sofia åkte vi själva skridskor på det spegelblanka vänern. Det var helt underbart att få vara utomhus så länge, grilla korv på berget och försöka komma ihåg hur det här med skridskoåkning fungerar. När jag kom hem va jag full av inspiration till att använda min nya stämpel. Kortet är fullt med glitter och embossing allt för att få ett så krispigt kort som möjligt. Musen heter "Mus-Calle åker skridskor" och är målat med distressfärger och i det har jag blandat en slags glitterfärg. Jag har även stämplat texten "Härliga VINTER". Dessutom fick jag med mig några stämplar som jag har kikat på länge hos Pysselmyran nämligen "snöflingor". Gjorde ett ärligt försök att embossa dem men insåg att embossing kräver lite mer övning än jag trott. En av flingorna blev okej iaf. Jag la på lite glitterembossing runt musen oxå för att få känslan av snö som far runt skridskorna. Här är en närbild av det:

Alla pappren är från Maja Designs nya serie "Vintertid". De papper jag har använt är; i pulklabacken, rimfrost och varma kläder. Helt underbart vintriga papper, nu längtar jag bara efter lite vintriga foton som passar till pappren.

Just nu sitter jag i Norrköping där jag har flyttat in hos en kompis i 9 dagar. Jag borde göra hemtentan men det är konstigt va svårt det är att hitta inspiration till det allra sista jag gör på universitet (iaf på ett långt tag). Kanske får prova med att sluta blogga...

Kram på er!

2 kommentarer:

Maria sa...

jag kanske är dumihuvudet när dte gäller pyssel, men hur kan den där musen vara en stämpel? jag fattar inte! jag drömde om ditt kök för några nätter sedan. det var fint men gammalt.

Mala sa...

Hej fint kort. Jag såg på pysselmyrans hemsida att du var med där så jag kunde inte låta bli att ta en titt. Själv har jag inte varit så aktiv i forumen sista tiden. Är glad om jag hinner/orkar scrappa lite. Att lägga in alstren på internet har inte varit prioriterat. Hoppas att allt är bra med dig och Anders.
Malin Nätt