tisdag 13 januari 2009

Nya gardiner...

... och lite annat smått och gott handlade jag igår. Ungefär sedan vi köpte huset i oktober har jag funderat på vad vi ska ha för färger i vardagsrummet och det har pendlat mellan nästan alla. Men jag (och även Anders) har hela tiden återkommit till turkos och lime men vi har inte hittat några gardiner överhuvudtaget som vi har gillat. Så igår gick jag förbi Indiska och råkade gå in och kika och där var dom!! Gardinerna precis som jag har tänkt mig dem och till fanns massor snygga matchande soffkuddar och ljusstakar och ljus och bordstabletter och och och! Jag blev lycklig ända in i min kommersialistiska själ. Så jag köpte så mkt jag orkade bära. Jag är så sjukt nöjd, hoppas det blir lika bra när det är uppsatt i huset. Gardinerna är det som ligger bakom det gröna ljuset och lite blankt och lite oblankt.

För att göra den här solskenshistorien ännu bättre så kan jag även meddela att jag har fått jobb!! Det är ett jobb som ligger på lagom avstånd hem och är ett projekt. Så 75% jobbar jag med unga vuxna som behöver motivation och stöd för att börja med nån sysselsättning och 25% jobbar jag med ekonomiskt bistånd. Det känns superbra även om jag fortfarande har den här jobbångesten om att jag inte kan nåt. Men nu får jag ignorera den och bara jobba i alla fall. Kul kul! Fick även reda på att en god vän har förlovat sig och ska gifta sig i sommar, stort GRATTIS båda två! Det ska bli såå kul att få gå på ert bröllop (för jag antar helt kallt att jag blir bjuden:)).

Det här var dagens och gårdagens glädjor! Vad har ni varit med om det senaste som har varit glädjande i era liv?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men KARIN!!! Det är ju helt fantastiskt!! GRATTIS till jobbet! Hurra =)
Jag räknar också kallt med att bli bjuden på bröllopet! Redan börjat planera klädsel... =) Kram!

BETSY sa...

Ursnyggt!! Bra smak ni har :)
Vi åkte förbi ert hus i julas, det ser ju hur mysigt ut som helst!!
Å grattis till jobbet med!

Maria sa...

grattis till jobbet. det blir gör-bra. min mamma hälsar och grattulerar. kram kram

Anonym sa...

Stort GRATTIS till jobbet! Och skönt att ni äntligen hittat vad ni sökt efter i inredningsväg :-)
Kram / Sofia

Anonym sa...

Måste få Gratta dig till nya jobbet!!
Vet du...? Du klarar allt bara du vill, tro mig jag vet =) KRAM