söndag 31 januari 2010

Mer pysselmyran

Här är en LO som jag gjort med pysselmyrans stämpel Hjärta (doodlat). Jag har även fortsatt att skrynkla, vika och rugga pappren. På den här LO:n har jag även tränat mig på att inte låta fotot vara så heligt. Med det menar jag att det inte gör nåt att man sätter dekorationer på det eller t.o.m. skriver på det!? Det brukar bli ganska kul om man vågar men det är ju oxå svårt när man gillar fotot.. Den här LO:n handlar om att vi knappt kom ut från vigseln. Våra brudnäbbar ställde sig framför oss på sista låten men de gick aldrig ut. Vi försökte viska och nicka åt dem men de förstod inte. Det slutade med att Anders fick gå fram och säga till dem:)

Jag trodde att det här skulle bli en ganska lugn helg men det har faktiskt gått i ett. I fredags så var jag på ungdomskväll i kyrkan och hade hand om cafét. I källaren var det singstar och det fanns en rökmaskin. När vi skulle plocka ihop insåg vi att ungdomarna hade gillat rökmaskinen och att den hade gått för fullt. Det var så rökigt att man inte kunde se personen på andra sidan rummet. Påminde om när min gymnasieklass var i Polen och jag bodde i ett rum med två nära vänner. Åtminstone två av oss tre var inne i en extrem spray-period. En kväll fick vi följa med våra lärare till deras favoritpub, Dym. Det var så rökigt där (av cigarettrök) att man knappt kunde andas och personerna runt bordet såg man genom en dimma. När vi kom hem och fortsatte spraya oss bildades ordspråket "Spraymolnen på hotellrummet var tjockare än rökmkolnen på Dym".

I lördags tog vi det lugnt på förmiddagen och sen var det församlingens årsmöte. Vi valde ny ordförande och jag hoppas att det kommer bli kanon. Idag var vi på gudstjänst (mkt kyrka den här helgen) och pastorn predikade såå bra. Man mår alltid så gott i magen när han har predikat och känner att det finns hopp för människan och även för mig. Man blir inspirerad att ge sig ut eftersom man känner att man duger. Roligt! Sedan kom min familj hem och åt en slags chokladkaka. Den blev rätt kladdig. Eller väldigt kladdig. Extremt faktiskt, såg mer ut som chokladpudding. Men det är nog väldigt god om man hade väntat ett tag tills den stabbat till sig. Får prova igen imorrn. Tur att jag har en förlåtande familj:)

Det var min helg det! Hade!

Inga kommentarer: