tisdag 5 april 2011

Helgen som gick..

.. var en riktig superhelg. I fredags så blev jag sugen på att träffa två kompisar som nyligen köpt ett hus i Mullsjö. Då de tidigare sponatant kommit och hälsat på oss över kvällen när de bodde i Örebro så kändes det inte så svårt att messa och fråga om de vill komma förbi en sväng i fredags. Jag messade och fick till svar att de gärna kom, de va lite trötta på allt slipdamm och sånt som följer med när man gör en stor husrenovering. Vi hade en riktigt trevlig kväll även om Märta och Anders somnade i soffan. Men det är ju inte så ovanligt, att de två somnar i soffan allså.


I lördags så var jag på scrapträff med Pysselmyran. Jag var lite nervös för hur det skulle gå att va borta och scrappa en hel dag med en bebis men Märta skötte sig så bra. Hon sov tom 3 h i sträck i sin babybjörn vilket var både varmt och jobbigt för ryggen men jag fick iaf scrappa lite. Jag hann med två kort vilket var riktigt bra tycker jag.


I söndags var vi hemma hos mina päron för att fira att pappa fyllt år. Vi åt god mamma-mat och slappade i soffan. Märta sov fler h i mormors famn. Jag och yngsta syrran åkte iväg och övningskörde för första gången. Det var superkul och man mindes hur svårt det var första gången. Så mkt att hålla reda på, koppling, gas, broms, svänga, backa mm. Vi får nog öva lite till innan det är dags för trafik men hon var riktigt duktig.


I måndags var jag och min näst yngsta syster hemme hos min kusin. Hon har två barn som nu fick träffa Märta för första gången. Ella fällde så många rolig kommentarer under dagen. Hon frågade om jag har bröst på magen och berättade att Märta inte får äta bajs.


Kamernan använde jag som ni förstår inte så flitigt så det blir ett inlägg helt utan bilder:)

Inga kommentarer: