tisdag 26 april 2011

Märta 8 veckor


Märta är enligt senaste invägningen 5500 g tung och 58.5 sm lång. Hon är alltmer vaken och med på det som händer runtomkring henne. Idag har hon bara sovit korta stunder på ca 20 min. Vi har börjat varva amning med ersättning då jag får superont när jag ammar från ena bröstet. Det håller i sig i a 4 h vilket gör att livet blir ganska besvärligt när det händer. Vissa nätter har jag bara sovit några h för att bröstet har värkt. Har fått hjälp från läkare men de verkar inte längre förstå vad det kan vara. Men Märta äter glatt vad hon än får vilket är det viktigaste.Hon är ju nöjd för det mesta men ibland kan hon även se ut såhär:



Nacken har börjat bli riktigt stark och nu håller hon upp den flera minuter i sträck utan att dippa ned. Långt upp lyckas hon oxå få upp hakan. Såhär:
Idag var vi på babysång med de andra i föräldragruppen och Märta var med och tittade intresserat hela tiden. Jag tror att hon gillade det så vi ska dit nästa vecka igen. Märta har fått så många fina klänningar i storlek 64 å nu börjar de bli lagom. Här är en som hon fick av moster Evelina:
Over and out!

Inga kommentarer: