tisdag 5 april 2011

Märta 1 månad

Märta är nu (drygt) en månad och varje dag försöker jag tänka på vad som har förändrats med henne. Jag försöker även att minnas första gången jag höll henne för att inte glömma av känslan. Men det är svårt att komma ihåg redan nu. Vi har nog fortfarande inte förstått att hon kommer att finnas i våra liv för alltid men vi börjar lära känna henne mer och mer nu. Enligt senaste besöket på BVC väger hon 4804 g, är 56,5 cm lång. Hon har storlek 56. Hon har börjat le och vi tränar på att hon ska le mot oss. Ibland ler hon mkt när vi busar med henne men sen så slutar hon och bara tittar på oss. Hon har börjat göra små ljud när hon ammar, ett litet ljud när hon sväljer och det låter typ som att hon njuter. Hon ammar ca var tredje till var fjärde timme men ibland varannan. På nätterna brukar hon amma en eller två gånger och vid sju-tiden brukar hon vakna till och inte vilja sova mer. Märta älskar när man går med henne och när hon är ledsen så är det det bästa sättet för att få henne lugn. Hon kikar och letar mycket med blicken och fäster den helt klart på saker runtomkring henne. Just nu sitter hon i babybjörn-sele på min mage och sover. På förmiddagarna är det speciellt svårt att lägga ifrån sig henne för hon vill absolut inte ligga själv. Lägger man ifrån sig henne så vaknar hon inom 5 min så det gäller att klä på sig och fixa frukost fort. Hade egentligen tänkt duscha idag men det får vänta tills Anders kommer hem. kram!

Inga kommentarer: