måndag 18 april 2011

Nostalgisk

Mitt mål under föräldraledigheten är att få ordning på våra foton. Det vill säga redigera och framkalla våra bröllopsfoton för att de ska kunna scrappas. Sedan har jag några andra bröllop som jag har fotat som ska redigeras och skickas till diverse brudpar. Har även tänkt göra ett fotoalbum till Märta och vill gärna börja direkt så jag inte kommer efter det första jag gör. Dessutom har jag en distanskurs 7,5 poäng som handlar om visuell kommunikation via foto. Jag började med att redigera foton från vårt bröllop och blev nostalgisk. Det var en så härligt lycklig dag. Jag fick gifta mig med den man jag älskar och han lovade att vara med mig resten av våra liv. Släkt och vänner var samlade, och jag älskar ju att ha alla jag tycker om omkring mig samtidigt. Här är några foton som min vän Kristin tog på oss.



Vi fick så många råd den dagen men ett som jag minns särskilt och som vi försöker leva efter fick vi av Anders bror. Han pratade om hur viktigt det är att ha roligt ihop i vardagen. Livet handlar in om att vänta på lyckan. Relationen kan inte leva på att man åker på en rolig resa någon gång om året utan det handlar om att trivas tillsammans alla de andra dagarna som faktiskt är de som utgör majoriteten av livet. Nu blev jag visst väldigt djup men det är ett bra råd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såååå fina ni var! Och riktigt fina foton.
Men jag blev alldeles förvirrad, för du var så otroligt lik en annan Karin jag känner, så jag fick titta en gång till... =)
Och så ett riktigt bra råd ni fick.
Det förgyllde min dag att läsa din blogg idag. Tack