lördag 20 april 2013

Liten knort

Jag hade verkligen glömt av hur mysigt det är den första tiden men en liten bebis. Men Edith är verkligen helt underbar, världens lenaste kinder och det lilla huvudet kan man bara inte låta bli att klappa på. Å det finns ju inget bättre än när hon ligger ihopkrupen på ens bröst och myser. Hon är rätt så lättskött, äter sover och bajsar som alla bebisar. Hon kan till skillnad från Märta sova själv på en kudde eller i soffan längre stunder. Nätterna är väldigt behagliga. Hon ammar innan jag lägger mig, sover i sin säng bredvid vår säng och vaknar vi 4-tiden för att skrovmål och somnar om till 7. Riktigt lyxigt med andra ord. Jag njuter så länge det varar. Amningen är väl ett kapitel för sig, att förlösa barn är jag sjukt bra på men att amma är värre. Har haft lite sår och ont men hoppas att det ska bli bättre snart. Hon är väldigt stark i nacken och lyfter huvudet som ingenting, det är nästan svårt att hålla henne ibland för hon kan slänga iväg huvudet när man inte är beredd.

Här är världens sötaste Edith

2 kommentarer:

Lina på äventyr sa...

Ska bli så härligt att komma hem och klappa lite på det huvudet =) Längtar efter er familjen Enestig

Made by Ina sa...

Så fin!