fredag 26 april 2013

Mina prinsessor

Nu rullar dagarna på. Märta är så härlig med Edith, hämtar grejer och tom hennes favoritgosedjur får hon låna. Hon är otroligt intensiv just nu. Gör allt tvärtemot och pratar med decibel som är mkt högre än normalt. Vi blir helt slut av henne. Det är som att allt hon känner är maxat, är hon glad så är hon superglad och tjuter av glädje så vi får ont i öronen eller oxå är hon ledsen och gråter som om världen gått under för ingenting. Det är som att tvåårstrotsen eskalerade med väldig fart sen Edith föddes. Men det är väl helt normalt att hon gör så och som jag skrev så är hon så fin mot Edith vilket känns skönt.

Edith äter numer två gånger per natt vilket är helt okej. Hon har varit lite "gnölig" som vi säger. Hon skriker till, vrider sig och är missnöjd för att några sekunder senare nästan somna. Förmodligen har hon nåt problem med magen och vi har köpt magdroppar som vi hoppas ska hjälpa henne. Igår var jag och Edith på stan en vända. Det är ju lite läskigt att vara ute själv på stan med en så liten bebis. Hon ammar inte speciellt regelbundet och man vet ju aldrig när hon blir vrålhungrig. Det innebär att man inte vet hur man ska göra eller vart man ska gå om hungern slår till. Dessutom så har jag inte gått långt än och det är svårt att veta hur mkt kroppen orkar. Men allt gick jättebra, Edith sov nöjt i sin vagn och vi kunde tom ta en lite längre promenad än planerat. Jag var rätt stolt när jag kom hem. Konstigt att va stolt över nåt som man tidigare gjort utan att ens fundera på det.
Nu sover hon själv på en kudde bredvid mig och jag kan in bestämma mig om jag ska passa på att duscha, laga mat, städa, tvätta eller sola. Förmodligen så vaknar hon så fort jag börjar göra nåt på egen hand..

1 kommentar:

Susanne Johansson sa...

Jättekul att läsa om hur ni har det! Jättesöta barn!