söndag 14 april 2013

Nu är hon här!

Så kom hon då till slut på utsatt dag. I väldig fart gick det. I tisdags kväll märkte jag med säkerhet att det var på gång. Vid ett-tiden på natten åkte vi in. Vi ringde först till förlossningen och sa att det var 7-10 min mellan  värkarna. De tyckte att vi kunde vänta en stund till hemma men sa att vi fick åka in när vi ville efter att Anders hade varit lite ihärdig. I slutet av det samtalet kom värkarna med 3 min mellanrum. Vi åkte direkt. Anders körde inte lika laglydigt som vanligt utan gjorde allt för att vi skulle hinna in. När vi kommit halvvägs så gick vattnet och sekunden därpå följde krystvärkar. Anders fick ringa ambulansen som fick möta upp oss. Vi konstaterade snabbt att vi inte skulle hinna in med ambulansen heller utan jag fick föda i ambulansen på en bussplats. Allt gick väldigt bra men jag är glad att det hände med andra barnet för nu visste jag ju hur jag skulle göra. Sedan åkte vi till förlossningen och gjorde klart allt efterarbete. Det låter ju väldigt dramatiskt alltihop men då kändes det inte så. Enda skälet till att det gick så fort var ju för att allt gick bra. Vi är däremot väldigt glada för att ambulansen hann fram, de hade ungefär 10 minuters marginal. Annars hade jag fått föda i vår bil, mitt i natten i minusgrader och stackars Anders hade fått vara med och ta emot vilket hann inte direkt hade känt sig bekväm med. Så trots allt var det helt okej att föda i en varm ambulans:)

Här är Edith!



8 kommentarer:

Ida sa...

Gratulerar till den lilla skönheten! <3 Hoppas att vi har tillfälle att se lilla Edith inom en snar framtid!

Grannen Hannah sa...

Wow!
Vilken upplevelse.
Ett stort grattis till den fina lilla tjejen. Och ett stort grattis till Märta som blivit storasyster.

Unknown sa...

Stort Grattis till er, vilken underbar liten tjej!!
Jätte fint namn!
(Undrade precis om det kommit någon bebis, så gick jag in här och fick se denna lilla tjejja.)
Ha det så bra, Sara, Peter & Stella

BETSY sa...

Wow! Vilken förlossningsberättelse!! :D
Och vilken fin tjej! Älskar namnet också! Stort grattis till er!

Björken sa...

STORT grattis. Vad roligt att det gick så bra. Mitt favorit namn fick hon också.
Ha det så bra!
Kramar Catrine

Anonym sa...

Stort Grattis till nya familjemedlemmen! Så härligt att allt gick bra! Vilken liten goding!
Kramar Sofia

Made by Ina sa...

Världens finaste!!

Elin sa...

Men jösses vilken action hon kom till världen med, fina flickan! Bra jobbat mamma Karin!