torsdag 2 maj 2013

Amning

Jämmer och elände, nu är smärtan vid och efter amningen tillbaka. Fick ju sluta amma Märta vid 2,5 månaders ålder för att jag fick en smärta som läkarna inte kunde förklara eller bota. Nu har jag fått det igen. Träffade en på amningshjälpen igår och vi tog några odlingar för att se om jag har svamp eller bakterier som kan förklara smärtan. Problemet är att jag medicinerade för detta förra gången och det hjälpte inte så jag hyser inte så stort hopp om att det ska ta bort smärtan den här gången heller. Även om det råkar vara så att jag har svamp eller bakterier. Har gått i två dagar och försökt bestämma mig för hur jag ska göra. Jag har massor mjölk så det känns tråkigt att behöva sluta av den anledningen och jag vill så gärna att det ska fungera. Men att han ont mellan amningarna är inte kul och fungerar inte så bra i vardagslivet med att ta hand om två barn. Nu har jag kommit fram till att jag väntar med beslutet tills på måndag när jag får provsvaren men jag byter ut vart tredje mål mot ersättning. Då borde det inte vara omöjligt att få tillbaka mjölkproduktionen om den skulle sina något. Suck..

Inga kommentarer: