torsdag 14 augusti 2008

Att dekorera inuti ett kort..

.. kan ju verkligen vara överabitiöst men ibland är det faktiskt ganska kul:) Dessutom kan det med ganska enkla medel bli väldigt snyggt. Det lilla extra hittar du inne i kortet. I mitt fall har jag stämplat Pysselmyrans stämpel med "gammaldags text "som bakgrund. För att texten skulle synas men inte framträda så mycket stämlpade jag med en genomskinlig Versa Mark dyna inuti kortet. Jag gillar effekten att papprets färg förstärks med den genomskinliga dynan. Sedan stämplade jag Pysselmyrans "kvist" med en stämpeldyna från Colorbox- antique pewder. På kvisten har jag målat med en glitterpenna som börjar bli en riktig favorit. Genom att bara rita lite slarvigt på motivet ser det nästan embossat ut! Egentligen glittrar det mer åt det silvriga hållet men det blev lite annorlunda i kameran. Jag avslutade med att rita en likadan ram runt kortet som finns på stämpeln "journalingruta-Minnen".

Här kommer kortets framsida där jag stämplat med Pysselmyrans tack-stämpel.
Det här är kortets insida och en närbild på kvisten och textstämpeln.


Hoppas att det här inlägget ska inspirera er att (någon gång då och då) dekorera inuti ett kort!Det här är inuti kortet/Karin

Inga kommentarer: