måndag 18 augusti 2008

Tillbaka i framtiden

Sådär ja, då har allt dragit igång igen. Sista terminen på socionomprogrammet har börjat och nya kursen startade idag. När jag kom hem funderade jag på om jag skulle plugga lite, packa upp, diska eller kanske scrappa. Än så länge har inget av det blivit av, jag har bara degat framför TV:n och nätet. Men börjar få lite energi att göra nåt vettigt snart...

Jag har på många sätt bävat lite inför den här terminen. Det är sista terminen innan jag förväntas kunna tillämpa kunskaper som jag inte tycker att jag har fått. Jag menar, väldigt lite av det vi har läst har varit praktiskt tillämpbart för vår kommande profession. Det har mest varit allmännutbildning och flum. Snart måste jag börja söka arbete och jag vet inte ens vad jag vill hålla på med.

Men det jobbigaste är nog att jag och min nyblivne man inte längre är sambos. Han har fått ett fast jobb i vår hemstad, som vi vill tillbaka till, och jag har ju bara en termin kvar så det här blir nog bäst. Det gör dock inte att jag tycker att det är speciellt kul att plötsligt behöva bo ensam.. Nu måste jag ju bli den självständiga kvinna som jag hittills inte behövt vara. Missförstå mig rätt, jag vill ju "vara" självständig men det verkar jobbigt att "bli" det. Den lata sidan av mig har låtit pojkvännen laga punka och fixa datorn men nu få jag väl fixa det själv.

Här kommer lite foton på några vänners dotter, min kusin och hennes barn. Om ni undrar varför det är kort på så många barn i bloggen så är det för att de ofta är ganska okej med att bli fotade mkt. De blir inte lika besvärade som många vuxna lätt blir. Det gör att man har chansen att prova lite olika grejer..





1 kommentar:

Anonym sa...

Superhärliga foton!
Lider med er som måste bo isär, men hoppas att ni snart hittar den perfekta lägenheten här i stan så ni har ett nytt gemensamt hem att bygga upp.
Lycka till med studierna också!