måndag 2 maj 2011

Föräldragruppen!


När jag var gravid så ordnade barnmorskan några föräldraträffar för blivande päron. De hade mkt information och lite vädring för tankar inför förlossningen och föräldraskapet. I slutändan var vi fyra par som gick på alla träffarna. När alla bebisar ploppat ut bestämde vi oss för att träffas rent privat och hamnade hemma hos oss. Det var så kul att se alla bebisar som var ungefär i samma ålder. Det skiljer ca 2,5 vecka på dem. 3 killar och så Märta. Märta är äldst och definitivt störst. Första gången vi träffades så såg hon ut som en koloss i jämförelse med de andra. Men en söt koloss såklart! Det var som att gå in i en ny värld. Där satt vi fyra mammor med fyra bebisar. Vi var totalt nördiga och pratade om blöjor, aming, förlossning, kläder och allt som handlade om våra nykomlingar. När Anders kom hem så anade han att vi hade besök för hela uppfarten var full av barnvagnar. Det var en konstig känsla att jag var en av dessa mammor, att jag höll i en egen bebis och att jag hade egna erfarenheter av alla dessa grejer. Jag tog några foton från vår lilla träff och tänkte visa de andra små godingarna.

Först ut har vi Frank

Här har vi Zander

Sist men inte minst så har vi mannen med det isblonda håret, Vidar

Imorgon ska vi träffas igen på öppna förskolan för lite babysång!

Inga kommentarer: