tisdag 7 oktober 2008

Förvirrad!?

Förra måndagen när jag kom hem efter en helg på annan ort och skulle ta fram frukost så såg jag det här: Müslin stod i kylskåpet!? Antar att jag hade lite bråttom i fredagsmorse... En liknande sak hände för några veckor sen. Då skrev jag med en oh-penna på en cd-skiva och ställde sen tillbaka den i pennstället (som är en liten kopp typ). Dagen efter hittade jag pennan i ett vattenglas som stod bredvid, inte i pennstället.. Hmm, börjar visst bli riktigt förvirrad.

Nu har jag stickat klart min mössa. Jag är riktigt stolt då det är typ den andra grej jag stickar i hela mitt liv. Som tur är har jag snälla kompisar som i tid och otid får ställa upp och fixa iordning på maskor som jag tappat och rört till. Mönstret hittade jag via Tanjas blogg och finns här. Även om jag är supernöjd med färgen så tycker jag den ser ut som en blandning av en blåbärsmössa och en smurf.

Hmm, va svårt det är att ta kort på sig själv, speciellt när man har lite bråttom till skolan och gör det sista minuten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej! Men den är jättefin!!!

Ska också sticka. Har inte gjort det på flera år...

tanja sa...

Du är supersnygg i din nya mössa, bra jobbat! Och smurfarna har ju faktiskt vita mössor...

Ida-Maria sa...

hahahahahhaa, du är fantastisk!