torsdag 2 oktober 2008

Huset är vårt!!!

Tänka sig, vi fick huset. Det var en liten rysare med budgivning och människor som försökte ta "vårt" hus ifrån oss!?? Men nu är det bara vårt:) Det är 65 kvm litet med en källare som inte är inredd på lika stor yta. Huset byggdes 1942 och jag tror att i princip hela inredningen, förutom de bruna luckorna i köket, är orginal. Med andra ord så är det en hel del att göra på huset innan det blir fint men kolla vilken potential det har! Man skulle väl kunna säga att huset är en liten kompromiss mellan mig och min man (fortfarande lite ovant att skriva min "man") som vi båda är mer än nöjda med. Han ville bo i hus och jag ville bo centralt. Det här huset ligger superbra i stan, precis där vi ville bo!

Så här fint är det utanpå
Här är hallen
köket (det finns redan en ritning på nya köket i IKEA:s homeplanner, tack Sandra)
Vardagsrummet med öppen spis
Vardagsrummet

Vi ska börja med att tapetsera om i alla rum och slipa upp golven och sedan blir det ett nytt badrum innan vi flyttar dit i jul. Så har ni tips och idéer på snygga tapeter, kakel eller nåt annat inredningsaktigt så kom mer än gärna med dom!!
Ha det gött!


11 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Enestigs!
Jag vill ge förslag på klätterrosor, tror att det blir fint mot det vita huset.
Kram på er och lycka till
//Annelie

Anonym sa...

Åh, GRATTIS!!
Så härligt att huset blev ert!
Det är ju ett perfekt litet hus, ser fint ut, och bra möjligheter för er att få det som ni vill ha det.
Många vuxenpoäng blir det...*ler*
kram! stina

BETSY sa...

Men alltså...vad ska man säga.. STOOORT GRATTIS!! Kommer bli hur mysigt som helst! Trevliga grannar lär ni få oxå ;)
Blir nästan lite avis, vill oxå bo där, men det ska jag ju inte. Jag ska ju bo här, men ibland längtar man till den lilla mysiga staden. Lycka till med allt slit! :D

Anonym sa...

åhhhhhhhh, va rooooligt :D jag ser framemot många mysiga kvällar där :D Glöm inte att inreda ett rum åt mig. voffvoff.
var ligger huset?

Anonym sa...

åh.. va skoj! GRATTIS!! jag blir lite avis, jag vill me inreda ett hus.
lycka till! =)
kram erika

Anonym sa...

åh vad kul!
grattis!

har själv stora renoveringsplaner här hemma... lycka till... vi kan ju byta färgprover framöver :)

Anonym sa...

OJ OJ OJ, det var STORT!! Haha verkligen grattis!! hihi va spännande. Känner mig lite upprymd med er =) Kram till er båda (hoppas jag får träffa er snart) /Sara

Anonym sa...

Åh, vad roligt! Grattis till husköpet!!! Tänk vad ni skall planera inredningsdetaljer framöver! Skojsigt :-)
Kram på er! / Sofia

Anonym sa...

va häftigt!!! hus!!! jag finner inga andra ord mer än att ja gärna hälsar på i denna supermysiga bostad! saknar er, det var länge sen nu...
kram!

Ida-Maria sa...

åh, ni har verkligen köpt hus!!! så roligt! då vet vi var nästa bönegrupp blir !

Maria sa...

jag bor på 19,2 kvadratmeter i studentkorridor.