fredag 4 april 2008

Socker!!!!????

Eftersom min bröllopsklänning har kommit till butiken och jag ska prova den nästa vecka och för att jag ätit så mkt onyttigt över påsk så bestämde jag mig för att inte äta socker den här veckan. Det innebär inget godis, inga kakor, ingen glass, ingen o'boy, ingen saft, ingen marmelad. Helt enkelt väldigt lite socker! Självklart blir det ju lite i bröd och flingor men så lite det bara går är planen. Nu, såhär dag fyra så börjar det bli lite jobbigt och till råga på allt så gjorde jag och tre kompisar en deal igår. Ingen av oss skulle äta socker på en vecka (allså t.o.m. torsdag), gör vi det så blir vi skyldiga de andra 50 kr var. Det är en väldigt bra deal för då kan man ju inte fuska (som man gör om man själv bestämmer sig) men å andra sidan så kan man ju inte fuska!! Idag är det riktigt jobbigt, vet inte om det beror på att jag tänker på förbudet hela tiden eller om jag verklgen är sugen på godis..? Men jag tror det hjälper, om en vecka kommer jag nog ha dragit ned mitt sockerberoende en hel del och förhoppningsvis blivit lite slimmare inför klänningsprovandet. Enda svårigheten är att jag nu måste hålla samma vikt till den 9 augusti (då bröllopet är).

Inga kommentarer: