måndag 10 november 2008

Diskmedel i håret!?

I helgen var jag med om något ganska hemskt. Eller det började redan förra veckan. Jag kände efter att jag hade duschat att mitt hår kändes så fett i hårbotten. Tänkte att jag kanske inte hade schamponerat mig så väl. Dagen efter duschade jag igen och schamponerade mig nu två gånger men det blev inte alls bättre. Håret kändes helt äckligt som om jag hade haft i massor vax i det och jag hade på min höjd haft spray. Så i fredags schamponderade jag mig ännu nogrannare. Vet inte hur länge jag gnuggade i hårbotten men när jag kom ut var det om möjligt ännu värre. Började då fundera på om det var nåt fel på schampot och läste flaskans text. Jag har aldrig brytt mig om ifall schompot är för glanisigt hår eller om det ska skapa volym, jag tar bara nåt.
Denna gången hade jag dock gjort ett stort misstag när jag inte läste på flaskan. Schampot skulle speciellt skydda för UV-ljus och var vatten resistent. Hmm.. Det stod även att det räckte även efter otaliga andra tvättar. Suck! Gick och köpte ett annat schampo och tvättade. Och tvättade. Och tvättade. Och tvättade. Ca 5 ggr tvättade jag håret men det blev inte bättre överhuvudtaget. Min stöttande man tyckte det var fantastiskt roligt när jag såg ut som om jag stoppat huvudet i olja och skrattade varje gång han tittade på mig. Men till slut hjälpte han mig att tvätta håret, den här gången provade vi med tvål istället. Det blev lite bättre iaf och det var ganska mysigt när jag stod med huvudet över badkarskanten och Anders sköjlde och masserade hårbotten. Det är kärlek det!

Dock var håret fortfarande så äckligt att jag inte kunde gå till skolan med det så imorse gjorde jag något jag aldrig trodde skulle hända.. Jag tvättade håret i YES-diskmedel. Det funkade!! Så nu är håret som vanligt igen, wohooo!! Det blev visst ett ganska långt inlägg om en ganska banal händelse så bra gjort ni som orkade läsa hela vägen.

Den senaste tiden har jag varit inne och surfat på ganska många inredningsbloggar för att få inspiration till det nya hemmet. Har ni några tips på såna bloggar? Här är ett par roliga bilder som jag har hittat på lite olika ställen, kan tyvärr ej säga vartifrån..:

Nu ska jag gå och äta lunch och sen väntar ett rejält pluggpass. Ha de!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, men karin... nästan som att tvätta håret i saft som andra gjort? :) Lär dig att läsa på schampoflaskan, det gör jag! Men så är jag ju schampofreak också... =)

Anonym sa...

hehe.. jag tvättade också håret med diskmedel häromdagen.. hade sånt där man kan bygga sår med och teaterblod i hela håret(var statist i en sjukvårdsgrej), det är ju typ som ett vax, allstå ganska fett. var bara diskmedel som fungerade!