torsdag 6 november 2008

Gravid-kort

För ett tag sen gjorde jag ett litet gravidkort till två kompisar som ska få barn. När jag fick höra det blev jag så glad att jag skyndade mig hem till pysselbordet. De två vännerna är ett par som bor i samma stad som vi och som umgås med oss typ varje helg. Sällskapsspel brukar va den vanliga umgängesformen:) Så nu kanske de flesta kan gissa vilka utan att jag behöver skriva ut deras namn. När jag gjort deras kort kom jag på att jag lätt skulle kunna göra ett likadant fast med bara Pysselmyranstämplar och material. Så jag gjorde ett till. De är ganska lika men med vissa små variationer så jag visar båda.


Här är kortet jag gjorde till Pysselmyran, jag har använt Pysselmyranstämplar, papper från Maja Design och journalingsidorna finns oxå att köpa hos Pysselmyran liksom blommorna.

Ikväll har jag varit duktig och satt in alla skolapapper i pärmar. Jag har en pärm för två kurser och där sätter jag in handouts, häften, tentor, arbeten och river ut pappren med anteckningar från blocken. Inbördes i pärmarna är det ingen speciell ordning eller reda men det ser ordentligt ut på utsidan iaf:) Dessvärre var det ett tag sen jag gjorde detta... typ ett år sen så det var lite papper att sortera och håla men va skönt det känns nu. Snart ska jag kolla på "Nytt läge" på TV, älskar inredningsprogram de ger så mkt inspiration.

1 kommentar:

Tomas H sa...

Kortet var troligtvis det finaste vi fått sen jag konfirmerades. Synd att vi inte bor i samma stad längre. Men det är bara att hålla ut, femårs-planen har precis börjat...

Ha det gott och hälsa Mr. Energi!