tisdag 18 november 2008

Frostigt

Frost är så vackert. Har länge tänkt ta kort på frostiga blommor och löv men det har aldrig riktigt blivit av förrän nu. Här är ett par kort jag tog på mammas äpplen för några veckor sen.

Annars så är väl läget bra tror jag. Vi har haft problem med bilen, kamremmen gick sönder, vilket är ett allvarligt problem på en bil. Typ hela motorn kan gå sönder då men så illa verkar det inte ha gått. Däremot har fått lägga och kommer lägga ut massor tid på att få bilen iordning vilket gör att husets renovering stannar av. Dessutom är det så väldans dyrt att köpa nya delar. Man kan säga att det kom ganska olägligt både ekonomiskt och tidsmässigt men nu har vi accepterat läget även om det tog lite tid.. Men några timmar har vi ändå lagt på huset. I söndags var vi där nästan hela dagen och Anders bror med familj kom och hjälpte till. Det är så kul när huset är fullt av folk man får sån arbetslust då. Barnen var självklart med och de satt så snällt och lekte i varsitt hörn utan att klaga. Theo lastade slipdamm till sin traktor och körde omkring och Matilda lyssnade på sin musik högt för att överrösta alla maskiner.

I lördags var det den årliga auktionen på Kållandsö. Det var inte så mkt folk men ändå bjöd folk som tokiga på diverse föremål eller va sägs om en smällkaramell för 300 kr! Jag fick ett par fina änglar till granen som var jättesöta.

Till helgen kommer mina vänner Ida och Kristin hit, det ska bli så kul!! Det är bara Per som fattas:( Jag tror det är lika viktigt för oss allihop att ses med jämna mellanrum så vi får prata av oss och bli uppdaterade om varandras liv. Jag funderar på om vi ska göra cheescake med krossade turkisk peppar i, vad tror ni om det?

4 kommentarer:

Made by Ina sa...

Cheesecake med turkisk peppar låter som en hit för dina smaklökar =)

Maria sa...

åååhhhh.... jag vill med ha!!!!

Kristin sa...

OMG!!! jag kommer :)

Ida-Maria sa...

JAAA!