fredag 14 november 2008

Lite scrappat

Hejsan!

Idag är det fredag även om jag tycker det har känts som fredag sen i onsdags. Det kan bero på att vi inte har haft nåt i skolan sen i onsdags och att vi då önskade varandra trevlig helg! Men jag var iaf hemma i mitt eget hem (inte föräldrarnas) i början av veckan och då hann jag scrappa lite. Det va så kul! Jag har haft en liten down-period med scrappandet då jag har inte har känt det där riktiga glädjen över att pyssela på ett tag. Jag har inte haft tid av scrappa utan det har blivit lite sådär att nu måste jag sätta mig vid pysselbordet så att jag inte glömmer av hur man gör och för att jag har haft lite scrapuppdrag. Men så en dag för nån vecka sen så såg jag ett inredningsprogram och fick sån inspiration så jag fick springa till pysselbordet och sätta igång. Det va härligt! Men sen blir jag alltid lite besviken på mig själv för när jag har valt papper och upplägg så kommer jag inte längre utan allt stannar av. Dekorationer är verkligen mitt stora problem. Men jag blev ganska nöjd iaf och hade väldigt roligt i början av processen. Här är LO:n:

Här är mitt bidrag till den senaste utmaningen på Scraputmaningen, en salig blandning där man skulle använda akrylfärg, brad och stickers. Jag har börjat med att istället för att utgå från fotografiets färger när jag väljer papper så kombinerar jag papper först och sen väljer jag ett foto till. Det är roligt för då blir de inte så självklara färger till fotografiet och jag vågar leka lite mer.
Snart slutar Anders och då ska vi nog åka till huset och greja.. om vi inte måste laga bilen först. Kamremmen lossnade så det kan ställa till med rejäla problem om vi inte har tur. Håll tummarna för att det ska funka utan alltför stora insatser med tid och pengar!
Ha en trevlig helg allihopa!

2 kommentarer:

Björken sa...

Halloj!
Jag delar verkligen ditt dekoproblem. Beundrar verkligen dem som öser på med dekor och dessutom får det att bli snyggt. Måste helt enkel prova ditt knep att välja papper först. Det lät kul!
Grattis till ert hus och lycka till med renoveringen.
Mvh Catrine

Made by Ina sa...

Kul och se att du har scrappit lite...insåg när jag såg dina alster att jag saknat att kunna beundra och fascineras av dina verk. Måste bara säga också att NU HAR JAG GJORT DET. Jag har numera också en blogg =)