måndag 10 november 2008

Min egen Karlsson på taket...

.. fast min är betydligt trevligare och mysigare:) Den här historien utspelade sig under förra veckan. Anders åkte till huset för att börja renovera före mig eftersom jag hade lite annat att fixa med. Efter en stund ringde han och frågade vart jag var. Jag svarade att jag höll på att gör mig iordning för att åka till huset. Då undrade Anders om jag kunde skynda mig lite för han hade klättrat upp på vinden med enbart hjälp av en stol och nu kom han inte ned igen. Jag skrattade så jag dog. Så jag körde dit och hittade honom såhär, med benen dinglande ned i öppningen.
Stegen som ska användas till detta ändamål stog nere i källaren. Kan tillägga att vi har 2,70 m till tak så jag är glad att han inte hoppade. Lätt även märke till vilket härligt ljus det är i rummet när solen skiner. Det här är allså vårt sovrum och där gipsskivan till höger sitter har det varit en dörr till köket. Men vi har en till i detta lilla sovrum så vi satte igen den här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om han inte hade haft sin mobil med sig upp på vinden...?!

/ Katarina

Anonym sa...

Tomas och jag skrattade också så vi dog när vi läste, moahaha!!